NEW MEDIA |
![]() |
Tijdens mijn periode als Executive Vice President bij Universal Music heb ik onder andere leiding gegeven aan de “New Media” afdeling. Gedurende
deze periode heeft de afdeling New Media zich ontwikkeld tot een
bijzonder slagvaardig onderdeel van Universal Music, zowel online als
offline, lokaal als internationaal. De
afdeling New Media heeft binnen de organisatie de disciplines internet
marketing, internet promotie, database en mobiele marketing naar een
hoger plan getild. Door
deals te sluiten met de grote portals en andere belangrijke sites voor
haar doelgroepen heeft Universal haar positie als grootste
platenmaatschappij ook in het Nederlandse internetlandschap waar kunnen
maken. Door
te kiezen voor een lokaal ontwikkeld CRM heeft Universal Nederland
binnen 1 jaar een aanzienlijke hoeveelheid emailadressen en NAW gegevens
van geďnteresseerde consumenten verworven. Deze adressen zijn
vervolgens op een succesvolle manier binnen de organisatie ingezet om de
marketingkosten voor zowel nieuwe als gevestigde artiesten te drukken. Ook
de afdeling mobiele exploitatie kwam in deze periode tot stand.
Universals eigen ringtone dienst is inmiddels live op de GPRS diensten
van alle 5 de grote telco’s en in 2004 zullen deze diensten en de
co-marketing waarmee zij onder de aandacht gebracht worden alleen maar
groeien. 2003
was, ook voor Universal, het jaar van de legale download initiatieven.
Door mijn functie als Executive Vice President heb ik het
onderhandelingsproces met de verschillende initiatieven van dichtbij
meegemaakt en gestuurd. Onderhandelingen waardoor Universal in 2004 een
sterke positie verwacht te verwerven op het gebied van betaalde
downloads. De maatschappij heeft een bijzonder sterke samenwerking
opgebouwd met aanbieder OD2 en haar resellers in Nederland en spreekt
met alle serieuze aanbieders van legale download initiatieven in
Nederland. HIT4US
heeft grote ervaring en expertise op boven genoemde punten.
|