NEW MEDIA

Tijdens mijn periode als Executive Vice President bij Universal Music heb ik onder andere leiding gegeven aan de “New Media” afdeling.

Gedurende deze periode heeft de afdeling New Media zich ontwikkeld tot een bijzonder slagvaardig onderdeel van Universal Music, zowel online als offline, lokaal als internationaal. 

De afdeling New Media heeft binnen de organisatie de disciplines internet marketing, internet promotie, database en mobiele marketing naar een hoger plan getild. 

Door deals te sluiten met de grote portals en andere belangrijke sites voor haar doelgroepen heeft Universal haar positie als grootste platenmaatschappij ook in het Nederlandse internetlandschap waar kunnen maken. 

Door te kiezen voor een lokaal ontwikkeld CRM heeft Universal Nederland binnen 1 jaar een aanzienlijke hoeveelheid emailadressen en NAW gegevens van geďnteresseerde consumenten verworven. Deze adressen zijn vervolgens op een succesvolle manier binnen de organisatie ingezet om de marketingkosten voor zowel nieuwe als gevestigde artiesten te drukken. 

Ook de afdeling mobiele exploitatie kwam in deze periode tot stand. Universals eigen ringtone dienst is inmiddels live op de GPRS diensten van alle 5 de grote telco’s en in 2004 zullen deze diensten en de co-marketing waarmee zij onder de aandacht gebracht worden alleen maar groeien. 

2003 was, ook voor Universal, het jaar van de legale download initiatieven. Door mijn functie als Executive Vice President heb ik het onderhandelingsproces met de verschillende initiatieven van dichtbij meegemaakt en gestuurd. Onderhandelingen waardoor Universal in 2004 een sterke positie verwacht te verwerven op het gebied van betaalde downloads. De maatschappij heeft een bijzonder sterke samenwerking opgebouwd met aanbieder OD2 en haar resellers in Nederland en spreekt met alle serieuze aanbieders van legale download initiatieven in Nederland. 

HIT4US heeft grote ervaring en expertise op boven genoemde punten.